loading...
rayamarket.ir
رایا مارکت بازدید : 14 شنبه 12 تیر 1400 نظرات (0)

تاریخچه پژو ۲۰۶

تاریخچه خودرو پژو 206 -رایا مارکت

پژو ۲۰۶ یک خودروی کوچک و هاچ بک است که توسط شرکت تولید کننده فرانسوی پژو از ماه می سال ۱۹۹۸ تا به امروز تولید می شود.
پژو ۲۰۶ هاچ بک در سال ۱۹۹۸ رسما تولید شد و در سپتامبر ۲۰۰۰ مدل ۲۰۶ CC، در سپتامبر سال ۲۰۰۱ مدل ۲۰۶ SW و در نهایت نسخه ی سدان ۴ درب که توسط ایران خودرو تولید و در اواخر سال ۲۰۰۵ رونمایی شد و به بازارهای آفریقای شمالی، چین، روسیه، رومانی، ترکیه و بلغارستان هم راه یافت.
در نوامبر سال ۲۰۰۶، شرکت سیتروئن و پژو که با یکدیگر همگام شده بودند، یک نسخه جدید از پژو ۲۰۶ را با نام سیتروئن C2 به بازار عرضه کردند، اما این مدل ۲۰۶ از لحاظ فنی، با مدل بازار اروپا هیچ ارتباطی نداشت.

محبوبیت و طراحی پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ با فروش ۸،۳۵۸،۲۱۷ خودرو، پرفروش ترین مدل پژو در دنیا معرفی شد و این رکورد جدیدی برای کمپانی پژو محسوب میشد. البته همانطور که قبلا در تاریخچه پژو اشاره شد یکی از ویژگی های این برند، طراحی بینظیر آن بود که پژو ۲۰۶ را تا این حد محبوب میکرد. پژو ۲۰۶ در مقایسه با سایر برندهای اتومبیل سازی و سایر مدل ها، مزیت های زیادی داشته که باعث میشود هنوز هم جزو لیست ۱۰ اتومبیل پرفروش در انگلستان قرار داشته باشد. ویژگی های پیشروی پژو ۲۰۶ شامل تغییر سریع و نرم در جاده ها، کشش عالی و اینکه شما با پژو ۲۰۶ میتوانید یک ریتم رانندگی سریع و روان، که تنها ماشین های محدودی این ویژگی ها را دارند را داشته باشید. در کنار این همه مزیت حتما باید ظاهر فوق العاده جذاب پژو ۲۰۶ را  یادآوردی کنیم.

در اوایل دهه ۱۹۹۰ پژو رقبایی سرسخت مثل: فورد فیستا و فولکس واگن پولو را داشت که همچنان به فروش خوب و افزایش محبوبیت خود ادامه می دادند. برای همین استراتژی جدید خود را عملی کرد و خودروی هاچ بک جدید خود را در سال ۱۹۹۸ وارد کرد که امروزه همگی مسلما ۲۰۶ هاچ بک را در کوچه و خیابان های شهر در حال تردد میبینیم. پژو ۲۰۶ هاچ بک یک اثر ماندگار از طراح مشهور ایتالیایی Pininfarina است که برای رقابت با برترین برندهای دنیا به استخدام پژو در آمد و به زیباترین خودرو در دوران خود مبدل شد. پژو  (Peugeot) در ۱۸ دسامبر سال ۲۰۱۲ برای پژو ۲۰۶ یک پلتفرم درایو جلو جدید طراحی کرد که در فرانسه ساخته شد. ساخت و تولید پژو ۲۰۶ در ژوئن سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. ولی جانشین نهایی آن، پژو ۲۰۷ بود که در سال ۲۰۰۶ به بازار آمد. از سال ۲۰۱۰ تا امروز پژو ۲۰۶ بهترین خودروی پژو بوده و هست.

با یک جست و جوی مختصر هم میتوان متوجه شد که پژو ۲۰۶ با ورود خود در دوره ای که ابرقهرمانانی از نوع خودش حضور داشتند برترین همه مدلهای دیگر شد.

تولید و بازاریابی

پژو ۲۰۶ عمدتاً در کارخانه های پژو در فرانسه و انگلستان تولید می شد و در خارج از اروپا در ایران توسط شرکت ایران خودرو و همینطور در شیلی برای بازارهای مکزیک و کلمبیا تولید می شود.

پژو ۲۰۶ در آرژانتین و برزیل توسط شرکت PSA، اروگوئه توسطOferol ، چین توسط دانگ فنگ، اندونزی توسط Gaya موتور و در مالزی توسط Naza به بازار عرضه شدند. در سال ۲۰۰۳ تغییراتی بسیار ناچیز در ظاهر پژو ۲۰۶ های تولید شده داده شد اما این بازنگری ها بسیار جزئی و ظریف بودند.

پژو ۲۰۶ صندوقدار (SD) یا پژو آریان

قیمت باطری 206 sd

پنجمین مدل پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ سدان بود که با همکاری پژو و ایران‌خودرو، در ایران توسط ایران خودرو تولید شد و به ترکیه، روسیه و الجزایر صادر می‌شد.

خودرو ۲۰۶ صندوقدار هم مانند مدل قبلی خود در تیپ‌های مختلفی به بازار ارائه شد و با توجه به تیپ و آپشن های متفاوت در قیمت‌های مختلفی به مصرف کننده ارائه میشود. تولید ۲۰۶ اس دی در اکتبر ۲۰۰۸ در آمریکای جنوبی و با نام “Passion 207” شروع شد. همچنین در بازارهای چین و مالزی این خودرو با نام ۲۰۷ به فروش رسید.

پژو ۲۰۶ در بازار ایران

پژو ۲۰۶ بار اول در سال ۱۳۸۰ که خودروهایی مانند پژو پارس یا پرشیا و سیتروئن زانتیا در ایران روی بورس بودند به بازار ایران وارد شد و تا کنون در شش تیپ مختلف تولید شده که امروزه تنها دو تیپ هاچ بک آن هنوز هم تولید میشوند.

پژو ۲۰۶ هاچ بک تیپ یک: اولین پژو ۲۰۶ وارد شده به بازار بود که تمایز آن با دیگر مدل های ۲۰۶ در سیستم صوتی قدیمی آن میباشد که در ظاهر میتوان به سادگی متوجه آن شد.

پژو ۲۰۶ هاچ بک تیپ دو: این مدل یک مقداری آپشنال تر از پژو ۲۰۶ تیپ ۱ بود. چون در سال ۱۳۹۰ ترمز ABS  به پژو ۲۰۶ تیپ دو اضافه شد تا سال ۱۳۹۰ پر فروش ترین محصول ۲۰۶ بود ولی بعد از سال ۱۳۹۰ مدل بعدی ۲۰۶ یعنی ۲۰۶ تیپ پنج جای آن را گرفت.

پژو ۲۰۶ هاچ بک تیپ سه: ترکیبی از پژو ۲۰۶ تیپ پنج و پژو ۲۰۶ تیپ دو بود که با مزیت های بیشتر خود مثل تهویه خودکار، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، گرم کن آیینه برقی، سیستم صوتی با کیفیت بهتر نسبت به مدل های پیشین و سیستم ترمز ABS و EBD یکی از ماشین های آپشنال روز بود که قیمتی مناسب نسبت به رقبای خود داشت و این مزیت پژو ۲۰۶ تیپ سه بود که آن را بیشتر از پیش فراگیر میکرد.

پژو ۲۰۶ هاچ بک تیپ چهار: گیربکس اتوماتیک این مدل یکی از مهم ترین تمایزات ۲۰۶ تیپ ۴ با دیگر مدل های پژو ۲۰۶ است.

پژو ۲۰۶ هاچ بک تیپ پنج: محبوبترین هاچ بک بین تیپ‌های ۲۰۶، تیپ پنج آن است که هم آپشنهای آن بیشتر است و هم متناسب با آپشنهای آن قیمت به صرفه تری هم داشت که به کمک موارد گفته شده همچنان هم محبوبیت خود را حفظ کرده.(باطری پژو ۲۰۶)

پژو ۲۰۶ هاچ بک تیپ شش: ترکیبی از ۲۰۶ تیپ چهار و ۲۰۶ تیپ پنج میباشد که در ابتدا پس از ورود به بازار خودرو با موفقیت چندانی روبه رو نشد حتی پس از استفاده از گیربکس قدرتمند توسط ایران خودرو باز هم فروش بهتری پیدا نکرد .

طول عمر باتری ماشین پژو ۲۰۶

معمولا باتری فابریک پژو ۲۰۶ بین دو تا سه سال عمر میکند البته بسته به طرز استفاده از باتری ، محل زندگی شما (شرایط آب و هوایی) و همینطور برند مورد استفاده این میزان میتواند کم یا زیاد شود.

علائم متداول خرابی باتری پژو ۲۰۶

اگر ماشین شما هم پژو ۲۰۶ است باتوجه به تجربه تیم ما این علائم خرابی باتری در ماشین های پژو ۲۰۶ بسیار متداول است که عبارتند از :

  • اگر ۲۰۶ شما طی روز به راحتی استارت خورد ولی بعد از چند ساعت باتری ماشین شما خوابید و دیگر استارت نخورد.
  • اگر برق پشت آمپر کلا قطع شد.
  • اگر ماشین شما سنگین استارت خورد.
  • اگر زمان استارت زدن صدای تق تق شنیدید.

اگر این علایم رو مشاهده کردید، یعنی وقتش رسیده که از این صفحه بازدید کنید

باتری فابریک پژو ۲۰۶ هاچ بک

باتری فابریک پژو ۲۰۶ که توسط شرکت سازنده آن یعنی ایران خودرو برای این ماشین در نظر گرفته شده از برند برنا باتری میباشد.

باتری فابریک پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ و مدل سدان یا پژو ۲۰۶  اس.دی ۵۰ آمپر بر ساعت و باتری فابریک پژو ۲۰۶ هاچ بک تیپ شش ۵۵ آمپر بر ساعت میباشند که از نوع باتری سیلد یا همان باتری اتمی میباشند و مانند تمامی ماشین های سبک، ۱۲ ولت هستند.

در نظر داشته باشید که باتری های ۵۵ آمپر، ۶۰ آمپر و ۶۲ آمپر هر سه دارای طول و عرض و ارتفاع تقریبا یکسانی هستند که در جایگاه باتری که در پژو ۲۰۶ برای آنها تعبیه شده همخوانی دارند. چون حداکثر فضای درنظر گرفته شده برای باتری در پژو ۲۰۶ هاچ بک ۲۳ × ۱۸ × ۲۳ سانتی متر میباشد و شما به راحتی میتوانید از هر یک از این باتری های موجود در بازار برحسب میزان نیاز ماشین خود استفاده نمایید.

باتوجه به نکاتی که قبل تر هم به آنها اشاره کرده ایم، اگر به شکل معمول از ماشین خود استفاده میکنید و پژو ۲۰۶ هاچ بک تیپ ۵ و تیپ ۶ و یا پژو ۲۰۶ اس دی دارید از باتری ۶۰ یا ۶۲ آمپر استفاده نمایید. صاحبان پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ میتوانند از باتری ۵۵ آمپر نیز استفاده کنند. البته استفاده از باتری ۶۰ یا ۶۲ آمپر هم برای آنها مانعی ایجاد نمیکند اما مسلما هزینه بیشتری را دربر دارد.(باطری پژو ۲۰۶)

 اگر سال تولید پژو ۲۰۶ شما تا سال ۹۴ است، میتوانید از باتری تا  ۷۴ آمپر نیز استفاده کنید. اما اگر ماشین شما بعد از سال ۹۴ تولید شده نهایتا میتوانید از باتری ۶۲ آمپر بر ساعت استفاده نمایید که به ابعاد جایگاه باتری  ۱۸ × ۱۸ × ۲۱ همخوانی داشته باشد.

جمع بندی نهایی :

برای تعویض باتری پژو ۲۰۶ به اندازه جعبه باتری دقت نمایید و توجه کنید که همیشه استفاده از باتری با آمپر بالا یک مزیت نیست چون حتما باید تناسبی بین باتری مورد استفاده و توان خروجی دینام باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 185
  • بازدید کلی : 693